Jak w praktyce z minusa zrobić plusa!


    Nie miałam w planach dzisiejszego dnia pisania, ale życie przyniosło i u stóp położyło temat, więc co było robić. Chwyciłam się z tematem za bary, a właściwie to on chwycił mnie i poprowadził ścieżką sobie znaną, a mnie także znajomą. Przecież coś mi tam dzwoni, tylko w którym kościele to dokładnie nie pamiętam, ale zrobienie z minusa plusa okazało się wyjątkowo proste.

Matematycy niech zakryją uszy

    Minusy i plusy, może kojarzą się z działaniami matematycznymi, mają swoje zasady, ale i tam w gąszczu tych wszystkich reguł znajduje się taka, która pozwala zamienić minusy w plusy. Dzisiaj jednak nie o matematycznych niuansach, lecz minusach przejawiających się w naszym życiu, niemal na każdym kroku.

    Taki waśnie minus, zawitał dzisiaj w moje progi i tak tupnął nóżką, że ożywiły się wszystkie pozytywy, warknęły STOP won mi stąd, to nie twoje miejsce. Skąd taka gwałtowna reakcja zapytasz? Z tym co negatywne, trzeba bardzo stanowczo, jeśli się nie postawisz, nie wyznaczysz granicy, to będzie wnikał w Twój świat, małymi kroczkami, aż przejmie zarządzanie, uzyska pełną kontrolę i nawet się nie zorientujesz, kiedy do tego doszło.

    Rozumiesz już moje STOP, bez dyskusji, negocjacji – nie ma negocjacji i kompromisów, raz się ugniesz i… będzie ciąg dalszy, nie łudź się. Mój minus dzisiejszy wyskoczył znienacka, gdy moja psiapsi zadzwoniła z propozycją spaceru, trochę posypało i zimowa aura kusi mroźnym morskim powiewem.

O rany ja taka nie gotowa!!

Momentalnie na autopilocie uruchomił się organizator życia, jak chcesz w pół godziny się ogarnąć, no popatrz, a ty jeszcze w pidżamie, ledwo po pierwszej kawie, włosy tłuste, no trzeba było…. Ble ble ble…

- STOP mój drogi w czym ty widzisz problem? Pogoda raczej zimowa, temperatura co prawda ledwie minus 1, ale i tak trzeba się stosownie ubrać, rękawiczki, szaliczek, czapeczka…

- Co ty mówisz? Nie nosisz czapek?

- To prawda, witam się z czapką, gdy temperatura osiąga jakieś minus 10 stopni, ale mój dzisiejszy minus jak sam powiedziałeś złociutki to włosy niemyte, więc czapka będzie idealna, to dzisiaj mój plus.

Tak oto jedno mgnienie i to co chwilę temu było minusem stało się plusem, co widać na grafice załączonej do tego blogowego wpisu, jako dowód, że zwyczajnie można.

Nie szukaj dziury w całym

    Zamiast dzielić włos na czworo i szukać dziury w całym, pomyśl, jak możesz swoje minusy zamienić na plusy, jak możesz zrobić z nich atut!! Nie szukaj wymówek, wybiegów, pamiętaj, że na cokolwiek spojrzysz to ma swoją drugą stronę tak jak dobro i zło, płacz i śmiech, miłość i nienawiść, tylko od Ciebie zależy co wybierzesz. Po której stronie mocy staniesz, czy wybierzesz minus czy plus – to Twoja decyzja, a świat się do niej dostosuje.

Irena Majoch

Komentarze

  1. Zawsze bądź czujna moja droga 💙💙💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za radę 💖 Trochę dystansu i wszystko staje się prostsze 💖 💖

      Usuń
  2. A i cudneeeeeee foto 🤩🤩🤩🤩zazdroszczę takiej lokalizacji🌊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za komentarz i odwiedziny 💖 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz.
Zawsze was odwiedzam.
Buziaki 😘

Popularne posty z tego bloga

Jak spełniać marzenia? 4 proste kroki do szczęścia.

Projekt Twój Friend - przyjaciel do wynajęcia na pogaduchy

Wypełnianie ankiet - prosty sposób na dodatkowy zarobek